Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 25 november 2007

Det här är min stund på jorden - och din.

Detta är en inbjudan till dig om att få vara med på ett hörn. Varsågod att ta plats i valfri vagn i berg-och-dalbanan jag kallar livet.

Det här är en blogg som i mångt och mycket kommer att handla om sökandet efter psykisk hälsa och välmående, om att trivas med sig själv, om självkänsla och självförtroende, om populärpsykologisk litteratur och självhjälp, om suicidtankar, om hopp, om perfektion och stress, om tröstätning, om ångest, depression och ätstörningar, om antidepressiv medicin, om psykiatrisk vård, om terapeuter och psykologer och läkare och sjuksköterskor, om en önskan om ett liv i balans.. Allt detta blandat med en lagom dos humor, självdistans och kärlek. Kort sagt: om min stund på jorden.

Jag har startat denna blogg dels i totalt själviskt egenterapeutiskt syfte, dels i syfte att få dela med mig av mina upplevelser och tankar och förhoppningsvis också få ta del av andra människors sådana.

Välkommen.

Inga kommentarer: