Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

måndag 26 november 2007

Drömmar

En vän till mig tipsade mig om att knåpa ihop en drömlista, för att själv ha lite koll på vad jag önskar uppnå i mitt liv och för att få lite positivt fokus. Antagligen går inte alla grejer i listan i uppfyllelse, men det spelar ingen roll. Det viktigaste kanske inte är målen i sig utan att man faktiskt har någonting att sträva emot. Tror att det ligger mycket i det. Det är viktigt att ha mål och drömmar.

Min drömlista so far:

  • Må bra - vara stabil i med- och motgångar
  • Vara pigg (mindre sov-trött)
  • Ett stycket genomgod självkänsla tack!
  • Kunna stressa ned och slappna av (långsiktig stresshantering)
  • Aldrig låta dagsformen i mitt utseende (t ex acne eller risigt hår) avgöra hur jag mår på insidan
  • Acceptera att det är okej att inte alltid topp-prestera
  • Släppa kraven på att allting måste vara perfekt
  • Träffa en descent kille (som är: stabil, trygg i sig själv, social, trevlig, o-häftig, intelligent, jordnära, artig, ärlig, ambitiös, pålitlig, seriös, humor-rik o gärna lång o hyfsat välklädd..)
  • Skaffa barn (som ska heta Ebba. Det vete sjutton hur det blir om det blir en pojk. Ebbe?)
  • Skaffa hund - golden retriever
  • Sjunga regelbundet i ett roligt sammanhang - gärna i en lagom stor grupp på några personer.
  • En lägenhet eller hus med högt i tak och avlånga fönster och vackra dörrar. Gärna sekelskifte. Och så vatten i närheten. Hav eller sjö går bra.
  • Ett litet sommarhus vid havet. Gärna Bohuslän. Klippor och sånt.
  • Lära mig segla. Gärna också ha en egen liten båt.
  • Ha ett ansvarsfullt jobb som jag trivs med och där jag får utvecklas och ständigt lära mig nya saker.
  • Tjäna hyfsat med pengar så att jag kan förverkliga kostsamma drömmar..
  • Resa mer och uppleva olika kulturer.
  • Jobba i tredje världen en period. Gärna med Läkare utan gränser.

Hmm.. Det är mycket som ska ske. Kanske lika bra att skrida till verket med en gång.. ;)

3 kommentarer:

Svår Von Friesendorff sa...

Härlig lista. Min lista ser ungefär likadan ut, dock ska min kiddo heta Vanessa, och inte Ebba ;)
Håller nog med dig om att det är själva drömmarna som egentligen är det viktigaste, och inte själva uppfyllandet i sig själv.

Btw, ska hålla utkik på din blogg, för trots att den är nystartad så verkar den hålla god kvalitet och vara intressant.

J sa...

Och vägen eller resan till målet/drömmen är många gånger det allra viktigaste....
Kram

k sa...

svar till j:
absolut! tror att man i många fall kan må bättre av att ha ouppfyllda drömmar än uppfyllda..