Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 6 april 2008

Shit! Vad hände?!

Det osannolika har inträffat! Ja, jag är lite chockad själv faktiskt.

Jag, självaste självkritiska sistaminuten-"putsa-putsa-putsa-tills-det-blir-skinande-perfekt"-studenten, har gjort det!

Alltså: slutfört och lämnat in en skoluppgift 2 (!!) dagar innan deadline. Har verkligen aldrig aldrig någonsin hänt förut.

Det allra mest anmärkningsvärda och (om jag får säga det själv) beundransvärda i situationen är att jag någorlunda lyckades släppa mina krav på att resultatet måste bli perfekt.

Mina perfektionskrav brukar ge mig prestationsångest till tusen och ibland blockera mig helt och hållet. Dessutom blir resultatet allt som oftast överarbetat. Perfektionskraven brukar helt enkelt resultera i onödigt mycket jobb och onödigt mycket ångest och press. Inget konstruktivt precis. Och den här gången sket jag i den. Den där prestationsperfektionisten i mig. Jag började att skriva, helt kravlöst. Till slut fick jag ihop en hyfsad text. Och jag lät den duga. Jag lät den vara tillräckligt bra. Och jag mailade in den. Så nu går det inte att ångra på. Veeery good, K!

Inga kommentarer: