Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

fredag 16 maj 2008

Rosor på kinden, solsken i blick, saltstänk i håret och eufori i själen.

Igår gjorde jag någonting jag aldrig gjort förut. Och det må jag säga. Det var sannerligen inte en dag för tidigt! Jag vindsurfade. Så himla coolt. Så otroligt häftigt. Så fantastiskt härligt underbart.

Jag är fortfarande helt hög.

Det här ska jag göra om många många gånger den här säsongen. Och säsongen efter det. Och säsongen efter det. Det lovar jag mig själv. I mina drömmar har jag redan min första egna bräda, och kan surfa hur mycket jag vill. :)

Jag älskar att ha saltvatten i håret. Jag älskar vågor. Doften av tång. Ljudet av måsskrin. Jag älskar salta vindar och saltstänk mot kinden. Jag älskar havet. Jag älskar västkusten.

Ingen annanstans kan jag få samma frihetskänsla. Ingen annanstans kan jag för en stund få glömma bort mina bekymmer.

Jag ska banne mig aldrig flytta härifrån.




foto: S

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad modig du är! På väg att bli en riktig västkustbrud?

kram/m

Anonym sa...

Åååå, ja visst var det härligt?

Å vad duktiga vi var!!!

kram