Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

onsdag 5 december 2007

Erlend Loe

Ganska nyligen upptäckte jag den norske författaren Erlend Loe. Han släppte sin första bok för sisådär tio år sedan. Vad jag förstått så är jag lite efter.

I ett tafatt försök att ta igen dessa tio missade år började jag med Expedition L och är nu halvvägs igenom Naiv. Super. - genombrottsromanen. Och jag älskar det. Jag älskar hans stil. Hans underbart naiva, enkla och fantastiskt roliga stil. Jag sitter och småler böckerna igenom och har till och med skrattat högt ett par gånger på spårvagnen. Må-bra böcker. Precis vad jag behöver just nu! Hurra för Erlend Loe! Jag ska leta upp varenda bok han har skrivit.

En enkel uppmaning till er alla där ute, inte minst alla höstdeppiga: Läs - och må lite bättre för en stund.

Inga kommentarer: