Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 3 februari 2008

Att välja livet

Den senaste tiden har jag stått och balanserat, med ena foten i livet.

Men igårkäll, tack vare mina fina vänner, levde jag i nuet i några timmar och fick små regelbundna injektioner av livsglädje. Jag ska försöka hålla kvar känslan så länge jag kan, och försöka hitta den igen och igen och igen. För igårkväll kände jag att jag kanske inte behöver dö. Att det finns en annan väg. Att jag faktiskt kan välja livet. Men då behöver jag er. Det är jobbigt, men med er kan jag klara det.

Det är sånt här som får mig att vilja leva igen. En kväll med riktigt goda, fina vänner och massor med skratt. Det är som ett motgift mot ångesten. Som den bästa av antidepressiva mediciner!

Tack J, M och I för igår och för att ni finns och är som ni är! Ni är så otroligt viktiga och betydelsefulla och bra för mig. Ni gör hela skillnaden bara genom att finnas för mig. Det är verkligen så.

Inga kommentarer: