Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

fredag 1 februari 2008

Jag vill inte mera

Jag har bästa tänkbara behandling som finns att tillgå. Läkemedel, psykoterapi och sjukgymnastik.

Ändå mår jag så här.

Varför?

Det måste finnas något mer att göra åt mig. Men slutenvård skulle inte lösa någonting just nu, utan snarare göra saken värre. Det känns viktigt att jag får behålla den "friska" delen av mitt liv, d v s skolan. Jag vill undvika att bli sjukskriven igen. Det vore att ta ett steg tillbaka. Men såhär kan jag inte heller ha det. Kanske skulle det räcka att justera medicinen? Ett snack med läkaren är nog på sin plats. Man borde inte behöva falla såhär djupt när man medicinerar. Det kan inte vara rimligt. Vad är då poängen med att medicinera?

PS. Jag har hela tiden haft för avsikt att ha en konstruktivt och positivt vinklad blogg, men just nu har jag väldigt svårt att se det ljusa i saker och ting. Och det skulle bara kännas falskt och fel att låtsas som om allt är frid och fröjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du verkar ha haft kontakt med psyk?
Skulle gärna vilka länka från min sida till din. Jag söker folk som skriver från/om psykiatrin och hur det är att leva med en psykisk instabilitet. Kolla in och kommentera gärna och kom med citat etc. Kram!/Psykos