Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

lördag 16 februari 2008

Marsvinsstäd

Jag ska vara ärlig och säga att det är sådär smidigt att ha marsvin och att städa marsvinsbur när man har en pytteliten lägenhet med ett pyttelitet badrum, och yttepyttelite förvaringsmöjligheter för spån, hö och dylikt. Men det går. Och det är helt klart värt det. Att ha marsvin är jättemysigt. Dessutom skadar det inte att ibland vara tvungen att ha ansvar för någon annan än sig själv. Ja, man skulle kunna säga att mina marsvin är mina små bebisar. Inte för att de är särskilt purunga längre, men ändå..

Marsvinsstäd =

* 5 (över)fulla "Biologiskt avfall"-påsar
* Blandning av hö, spån, kiss o bajs utspillt över lägenhetsgolvet
* Uppkavlade byxben
* Ett dyblött badrum (ja, jag skrubbar buren ordentligt)

Resultat:

* Två glada marsvin som kuttrar förnöjt, tar tupplurar och tuggar fräscht hö i sin superfräscha lya.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha =D
Det där skulle jag vilja bevittna.