Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

torsdag 7 februari 2008

Hypokondri

Hm... Har jag inte litelite huvudvärk om jag tänker efter..? - Hjälp, jag är vattenförgiftad!

Känner jag inte ett litet tryck över bröstet..? - Hjälp, det måste vara hjärtattack!

Och lite svårt att andas är det nog allt..? - Aaah, lungödem! Astma! KOL!

Och visst känner jag mig vimsig och förvirrad då och då..? - Konfusion! Demens!


Aaaah.. Man blir helt klart lite skadad av att plugga Biomedicin... ;)

Nu väntar ännu en heldag i skolan. Från morgon till kväll. Det är min nya taktik för att undvika ångesten och locka fram studiedisciplinen. Och det funkar rikigt bra. Att vara någon annanstans än hemma är en bra taktik. Och biomedicinen ger definitivt mersmak - ju mer jag lär mig, desto mer vill jag lära mig! Tänk, en god cirkel! För en gångs skull.

Trevlig torsdag på er!

Inga kommentarer: