Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 2 mars 2008

Hej då, Jantelagen

Jag har i många många år varit väldigt duktig på att förminska mig själv. Jag har trott mig vara mindre värd än andra, mindre kompetent, mindre älskvärd o s v.

Det är på tiden att jag ändrar på det där. För sådär kan man ju inte leva ett liv. Min önskan är att leva fullt ut. Inte undvika utmaningar eller situationer på grund av rädsla för att misslyckas. Inte tvivla på mig själv. Jag vill inte vara rädd mer. Bort med rädslan för att inte vara omtyckt. Bort med rädslan för att misslyckas. Bort med rädslan för att inte duga. Bort bort bort!

Jag vet att jag är bra mycket mer värd, mer kompetent och mer älskvärd än jag tror. Kanske kommer jag att behöva påminna mig om det tusen gånger om dagen. Men so be it, isåfall. Då får jag väl göra det. Det är dags för mig att inse att jag är bra.

Hurra för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skriver under på det. Lätt. Jättelätt!

Hey girl, du sprider glädje där du går och vi gillar dig. Mycket. Jättemycket!