Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

onsdag 19 mars 2008

"Jag bara rullar fram..."

Det rullar på. Mitt liv rullar på. Dagarna rullar på. Det är okej. Visst är jag lite orolig och så. Äter lite för mycket. Men det var ett tag sedan jag hade något riktigt ångestanfall. Och det är bra. Det är huvudsaken.

Det är bara det att det var längesedan jag kände att jag levde.

På riktigt.

Jag tar mig från dag till dag. Det går okej. Det rullar på.

Men jag känner inte att jag lever.

Jag överlever. Men jag lever inte. Det är skillnad.

Det var längesedan jag förlorade mig själv i något riktigt roligt. Bara släppte på allt. Jag skulle behöva hitta på något galet. Lite tokigt. Något som får mig att känna att jag lever. Något som kan tanka i mig lite livsglädje. Förslag mottages tacksamt.

Det ultimata vore naturligtvis att finna livsglädje i det vardagliga, i de små tingen. Men hur gör man? Hur gör man för att leva, på riktigt?

Inga kommentarer: