Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

fredag 21 mars 2008

Trött

Jag är trött. Så trött. Nästan hela tiden.

Trött i huvudet. Trött i kroppen. Kraftlös. Energilös. Har svårt att förmå mig själv att ta tag i saker. Känner mig kraftlös. Så totalt.

Och jag vill veta vad det beror på. Av två skäl vill jag veta. Dels för att få bekräftelse på att det finns ett logiskt skäl till att jag är trött - att det inte beror på att jag är "lat" (för det ligger en stor skam i att vara såhär trött). Och dels för att kunskap om orsaken kan leda mig till rätt åtgärd för att minska tröttheten.

Ska ta lite blodprover snart. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att de visar någonting. Det låter kanske konstigt. Men när man inte mår bra vill man inte höra att "alla dina värden är bra" eller "du är frisk som en nötkärna". Inte när man fortfarande inte mår bra. Man vill ha ett svar. Man vill ha någonting att behandla. Någonting att bota.

PS. Naturligtvis hoppas jag på mina glasögon också. Att en del av tröttheten berott på att synen varit ansträngd. Men jag tror inte att glasögonen kommer att lösa allt.

Inga kommentarer: