Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

onsdag 5 mars 2008

Positiv injektion

Idag fick jag veta att jag blev godkänd på min första tenta sedan min sjukskrivning. Känns fasligt skönt. Som en slags bekräftelse på att jag faktiskt klarar av det här helt okej. Jag fungerar inte till 100%, men kanske fungerar jag iallafall tillräckligt bra för att klara av skolan.

Tillräckligt bra räcker just nu.

Och så en sak till...

Jag är rolig och härlig och lätt att tycka om!

Även om jag ofta själv har svårt att känna på det viset, har jag fått höra att en del andra tycker så. Det gör mig superdupermegaglad. Ända in i hjärtat. Jag suuuuger in varenda ord.

Jag river Jantelagen i bitar och kastar i papperskorgen. För nu behöver jag lära mig att tycka om mig själv.

Gonatt.

Inga kommentarer: