Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

torsdag 13 mars 2008

På glasögonjakt


Bild: Royalty free stock photography for websites, PowerPoint, newletters, forums, blogs, schools and homework - FreeDigitalPhotos.net

När jag var på stan idag samlade jag mod nog att gå in i två glasögonaffärer (säger man så?). Och jag provade. Jag provade och provade och provade. Runda, kantiga, små, stora, bruna, svarta, röda, gröna, plastiga, metalliga... Och jag kände mig utklädd i varenda par. Som om jag var på väg på maskerad.

Ni ska bara veta hur svårt det är att hitta ett par glasögon som man passar i. Som passar ens ansiktsform, hud- och hårfärg, klädstil och smak. Jag vill ha ett par glasögon som jag kan bli ett med. På nåt vis. Man ska ju trots allt ha dem mitt i ansiktet varenda dag i flera år. Man kommer inte att komma undan. Så det gäller att det blir bra.

Det kan vara riktigt snyggt med glasögon. Om man hittar de rätta bågarna.

Om man inte gör det kan det vara riktigt fult.
Så det gäller att välja noga.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken härlig bild.....:) ja, det är minsann inte lätt att välja, ta dig tid och låna hem lite bågar. Lycka till i morgon! kram/m