Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

lördag 26 januari 2008

Allt går inte att köpa

Om man hade kunnat vaccinera sig mot trötthet för en dyr penning, hade det lätt varit värt det. För en sådan sak hade jag varit beredd att tömma mitt bankkonto helt och hållet.

Men allt går inte att köpa för pengar. Och tur är väl det.

Självkänsla, välmående, avslappning och ork. Det krävs så mycket mer och tar så mycket längre tid att uppnå sådant. Ibland känns vägen både knagglig och hal, men jag hoppas att jag når dit till slut.

Under tiden är nog det smartaste att försöka fokusera på de små positiva inslagen. Till exempel tog jag och en vän en trevlig tur på stan igår. Visst kan man köpa ett litet uns av tillfällig lycka, men det som gav mest lycka igår var ändå sällskapet!

Inga kommentarer: