Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

tisdag 1 januari 2008

Nytt år


Nytt år med nya möjligheter.

Jag tror att det här blir ett skapligt år. Det är min förhoppning.

Av princip ger jag inga nyårslöften, men förhoppningar och mål har jag. Fast det har jag ju alla andra dagar på året också. Jag har planer och drömmar och jag hoppas och jag tror. Och jag tar en dag i taget.

Vore jag tvungen att nyårslova något så vore det väl att alltid vara snäll mot mig själv. Men det gäller ju förstås inte bara för 2008, utan för all framtid.

Ja. Det här blir nog ett hyfsat år. Säkert helt okej. Visst kommer jag antagligen att vingla till lite då och då, kanske falla lite grann. Men jag är på rätt väg. På väg mot balans. På riktigt. Jag är trött men förbaskat motiverad.

Gott nytt år.

foto: K

Inga kommentarer: