Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

måndag 28 januari 2008

Det coolaste som finns?

Sofia Åkerman skrev såhär i sin blogg idag: (kunde inte låta bli att citera!)

"Jag minns sjuksköterskan som agerade arbetsledare när en patient helt plötsligt fick hjärtstopp på min avdelning i höstas. Hon sa åt alla precis vad de skulle göra, och själv satte hon igång med hjärtkompressioner. Full av beundran tänkte jag: "Måtte jag bli som Helene när jag blir sjuksköterska!". Riktigt duktiga sjuksköterskor är nästan det coolaste som finns."


Jag håller verkligen med dig, Sofia.

Och jag hoppas, av hela mitt hjärta, att också jag en dag kommer att kunna bli nästan det coolaste som finns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag skulle bara säga att jag tycker att du skriver bra och det är intressant att läsa om en sudents liv (kanske för att jag är en själv :P) istället för alla dessa bebis och modebloggar! :) /Malin