Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 20 januari 2008

Psykiatri

Jag pluggar psykiatri just nu. Det är intressant, men vissa avsnitt känns lite jobbiga att läsa. Det har ju inte gått så lång tid än. Det är lite för tidigt för att jag ska ha hunnit få ordentlig distans till de senaste månadernas upplevelser och turbulens.

Men jag tror, att när jag väl fått distans till alltsammans, så kan jag använda de personliga erfarenheterna på ett bra sätt. Jag kan inte det än. Snart, men inte riktigt än. I en del fall går det bra, men när jag läser om vissa specifika saker så är igenkänningen så total att det blir jobbigt.

Jag antar att det tar ett tag. Att få distans. Att bli stark, på riktigt. Men jag är på väg. Och jag har ett par år på mig innan jag ska ut och jobba som sjuksköterska. Så jag hinner nog.

Inga kommentarer: