Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 13 januari 2008

Töntig?

Känner mig lite töntig...

Är vansinnigt rastlös och det liksom spritter i hela kroppen av förväntan. Jag är som ett litet barn kvällen före julafton. Jag är skitsprallig och dansar omkring i lägenheten och har mycket, mycket svårt att gå och lägga mig.. Den där teorin man hade när man var liten - att det fortare blir nästa dag om man lägger sig tidigt - funkar inte alls för mig just nu. Nej, jag är obotligt skitsprallig.

Så.. varför i hela friden...?

Jo, av den enkla anledningen att jag börjar skolan igen imorgon. Jag återupptar mina studier. Det kanske inte låter så stort, men efter en tuff tid med sjukskrivning känns det enormt stort. Imorgon ska jag komma tillbaka. Och det känns så bra. Jag mår bra.

Man får vara lite töntig ibland.

Jag tror det är hälsosamt.

Inga kommentarer: