Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

fredag 18 januari 2008

Matlådeproduktion

När man åter går in i rollen som helt vanlig medborgare ökar genast förbrukningen av matlådor. En sjukskriven person kan ju liksom ägna sig åt matlagning lite grann varje dag (som en hobby eller terapiform typ) och har därför inte samma behov av matlådor.

Jag har ägnat min fredagskväll åt matlådeproduktion. Har provat ett sprillans nytt recept på köttfärspaj (en rätt som jag för övrigt aldrig lagat förut). Hittade receptet när jag googlade lite på måfå. Landade på www.pajrecept.se. Det låter ju ändå som helt rätt ställe för nån som känner sig lite vilsen i pajvärlden. Sen var jag lite wild and crazy och gjorde själva pajskalet efter ett annat recept, som jag hittade i min allra trevligaste kokbok Kärlek, oliver och timjan (av Anna och Fanny Bergenström). Och så bytte jag till dinkelmjöl. Det är väl ungefär min nivå av experimentialitet (heter det så??).

Det luktar gott ifrån ugnen iallafall.

Blir pajen fin lägger jag ut en bild. Blir den ful låter jag bli.

Blir den god så telepaterar jag ut en bit till dig som läser.

Inga kommentarer: