Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

söndag 20 januari 2008

Varde ljus!

Aaaargh! Jag behöver ljus! Ljus ljus ljus!

Sitter och försöker plugga, men har svårt att hålla mig vaken eftersom jag har så taskig belysning i lägenheten.. Har bara en ynka liten lampa som ger ordentligt ljus - skrivbordslampan. Sedan har jag min älskade Midsummer light (se bilden) förstås. Jag älskar den och vägrar att byta ut den, men den ger definitivt otillräckligt ljus den här årstiden..

Jag vill kunna anpassa min belysning efter behov. Starkt ljus ibland, mysbelysning ibland. Det ska vara funktionellt och snyggt. Jag vill inte sätta upp fula ljusstarka lysrör i hela taket, bara för att jag vill ha det ljust ibland..

Mitt nästa mission blir nog att köpa en fönsterlampa och eventuellt en taklampa. (Kan man få tilläggslån hos CSN för sånt...?)

Tips på snygga, ljusstarka lampor mottages tacksamt!

Inga kommentarer: