Blommorna doftar starkast efter ett oväder

- Heinrich Heine -

måndag 14 januari 2008

Psykosomatik?

This is it:

Haft svårt att sova. Har svettats som en gris hela natten, drömt flera konstiga jobbiga stressande mardrömmar, mått illa, haft huvudvärk och är suuuuperstel och ont i nacken..

Kan det möjligtvis vara lite stress/nervositet som spökar?

Visst känns det jättebra att komma igång igen, men självklart är jag lite nervös för hur det ska gå - med tanke på att jag faktiskt inte gjort någonting alls på flera månader.

Känns lite töntigt att känna sig såhär inför en sån "liten grej" som att börja skolan igen. Och det konstiga är att jag inte känner mig alls särskilt nervös i tanken. Det som försiggår är nånslags psykosomatisk nervositet. Nånslags undermedveten grej som sätter sig i kroppen. Fascinerande, på nåt vis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker inte alls att det låter konstigt. Det ÄR en stor grej. Det är ju nu det gäller på något vis, en stor händelse just idag. Och du är redo, med ett steg i taget ska det gå galant. Jag vet det. Och jag hejar på och hoppas du får en jättefin förstadag.
Kram